De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

woensdag 2 augustus 2006

Nieuwsbrief Augustus 2006

NIEUWSBRIEF NTC SRI LANKA, AUGUSTUS 2006

Beste ouders en kinderen,

De vakantie is alweer bijna afgelopen en het nieuwe schooljaar gaat weldra beginnen. 16 Augustus hoop ik met de eerste lessen van start te kunnen gaan. Ik ben me ervan bewust dat dan nog niet alle kinderen terug zijn in Colombo, maar ik kan gewoon niet wachten om te beginnen! In deze nieuwsbrief een (eerste) kennismaking met de nieuwe leerkracht en een overzicht van de lestijden.

Een nieuw jaar, een nieuwe juf
Een aantal van jullie heb ik al ontmoet; op het vliegveld, op school, op de ambassade, op bezoek of op de Wim Sonneveld-avond van afgelopen vrijdag. Maar voor velen van jullie heb ik nog een onbekend gezicht. Daarom zal ik mijzelf hier even voorstellen.


Mijn naam is Linda de Beer. In 2003 ben ik afgestudeerd aan de Pabo in Tilburg en in augustus van dat jaar ging ik op weg naar Laos om daar les te geven. Drie schooljaren lang heb ik met veel plezier gewerkt op NTC De Kip. Ik was daar, net als hier, de enige juf. Mijn klaslokaal was een klein huisje tegenover de Vientiane Internationale School. Omdat het er zo knus was en de kinderen soms best behoorlijk konden kakelen, noemden wij het ook wel “het Kippenhok”. De Nederlandse en Vlaamse kinderen daar hadden vier uur per week van mij les. Soms in kleine groepjes tijdens de gewone schooltijd en ’s middags waren de groepen altijd groter en zaten er veel verschillende leeftijden door elkaar heen. We hebben naast spelling en werk uit het taalboek ook veel met culturele thema’s gewerkt en hadden veel lol met elkaar tijdens de woordenschat-spelletjes.

In “het Kippenhok” heb ik het erg naar mijn zin gehad, maar na drie jaar was het tijd voor iets nieuws. Daarom was het fijn dat ik naar Sri Lanka kon komen om hier les te gaan geven. Mijn vriend, Pany, en mijn honden Kirby en Dropje blijven voorlopig in Laos wonen. Die zal ik best wel eens missen, maar gelukkig krijg ik hier in huis snel gezelschap van Juna, de poes die eerst van juf Marijke was. Ik heb ook haar huis en telefoonnummers overgenomen, zodat ik voor ouders gemakkelijk te bereiken ben.


Het lesrooster (als opfrisser):

Dinsdag en donderdag van 13.30 tot 15.00 uur

GROEP 1 – 2 – 3

Groep 1: Daphne, Aysha

Groep 2: Sanjay, Wil, Fleur, Levi, Daan, Hendrik


Dinsdag en donderdag van 15.00 tot 16.30

GROEP 4 – 5 – 6

Groep 4: Myrthe, Ruben, Julia, Maxime

Groep 5: Laxshmi, Lily, Arnold

Groep 6: Jeroen*, Arthur


Maandag en woensdag van 14.40 tot 16.10 (en eens per 14 dagen op woensdag van 12.15 tot 13.45)

GROEP 7 – 8

Groep 7: Emma, Gabriela, Kuki

Groep 8: Charlotte, Janiek*, Bob, Tedje


Maandag en woensdag van 15.40 tot 17.10 (en eens per 14 dagen op woensdag van 13.15 tot 14.45)

Voortgezet Onderwijs

Klas 1: Marline, Tim

Klas 2: Arleen, Thara

Klas 3: Lenard

Klas 4: Karel


Opmerking *: Janiek en Jeroen zullen volgend jaar weer één keer per week naar de Nederlandse les komen. Hierboven staan ze nog in verschillende groepen.


Ten overvloede...

Mocht uw kind verhinderd zijn en niet naar de Nederlandse les kunnen komen, meld dit dan zo spoedig mogelijk. Liefst per telefoon (een SMSje is ook een mogelijkheid).


Contactgegevens juf
Linda de Beer
21, Diyawanna Gardens
Pelawatte, Bateramulla
011 – 2787311 (thuis)
077 – 9528228 (mobiel, tijdens lessen alleen voor noodgevallen)

Geen opmerkingen: