De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

dinsdag 5 juni 2012

NIEUWSBRIEF MEI 2012


Beste ouders,

Het eind van het schooljaar nadert

Tja, …nog 5 weken te gaan en dan zit het schooljaar 2011-2012 er al weer op!
Als we de deuren sluiten, zien we ook de fam. Benders, van der Burgh en Hooiveld vertrekken. Altijd het minst leuke onderdeel van het expat-leven. Ik hoop dat ze straks in ieder geval kunnen terug kijken op een geweldige tijd in Sri Lanka en een goede tijd op de OSC en de NTC. Na de zomer zien we de fam. Ketting/Beerends en van Brakel nog terug…gelukkig maar!

Laatste afsluitende buitenschoolse activiteit

De laatste buitenschoolse activiteit is een NTC FAMILIE DAG en wordt gehouden op ZATERDAG 2 JUNI as. LOCATIE : het huis van de juf.
De middag/avond zal in het teken staan van het afsluiten van het schooljaar en het afscheid nemen van de vertrekkende families.
We beginnen om 16.00 uur met wat spelletjes (binnen of buiten) en zwemmen (voor een ieder die wil).
Daarna is er een BBQ en kunnen de kinderen filmpjes kijken.
Tot slot nemen we afscheid van de vertrekkende families.
Ik hoop dat u allen met uw gezin aanwezig kunt zijn.

Nederlands circus op OSC

Anne Kuipers en Henk Watelaar van Circus Hannes en Co (ook te googelen) komen een weekje naar Sri Lanka. Ik ken de heren van een circusweek die ik in Rusland organiseerde. Naast circus op scholen doen ze ook circusactiviteiten met gehandicapten en minder bedeelden jongeren waar ook in de wereld. Ook al moeten ze dit keer de reis zelf betalen (gelukkig maar dat guesthouse Bregman voor bed and breakfast zorgt), willen ze graag ook naar Sri Lanka komen. Ze gaan naar ‘Hellabeem’ in het zuiden van het land waar een Nederlands echtpaar een project voor lichamelijk gehandicapte jongeren runt, naar de dovenschool van Tineke de Silva en mogelijk naar ‘Santosa’ nabij Negombo.
Ook zijn ze een dagje op de OSC!!
Op vrijdag 18 mei is er een circusdag voor de PO leerlingen van de OSC. Ik ben nog met Jason Grandbois in bespreking hoe eea georganiseerd kan worden.
Ik houd u op de hoogte.

Ouderenquête en jaarverslag

Hoewel we nog maar erg klein zijn en volgend jaar nog kleiner zullen zijn, willen we de kwaliteit van het onderwijs toch zo goed als mogelijk houden.
In het kader van de kwaliteitzorg wordt elk jaar een ouderenquête ingevuld. U vindt hem in de bijlage. Ik stel het op prijs als u (ook als u vertrekt) nog een moment heeft die in te vullen. Ik zie hem dan graag zsm ingevuld retour (uiterlijk graag voor 25 mei).
Het onderwijskundig jaarverslag over dit schooljaar stuur ik u nog voor de vakantie bij de laatste nieuwsbrief van juni. Dan zal ik ook de uitslag van de ouderenquête laten weten.

Data voor de agenda

week van 28 mei : NTC rapporten mee naar huis (van fam. Benders en fam. Hooiveld zijn ze nog thuis…krijg ik ze snel retour?)
week van 4 juni : rapportgesprekken indien gewenst
6 juni : laatste NTC les van dit schooljaar


Hartelijke groet,

Marijke Bregman

Geen opmerkingen: