De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

donderdag 6 september 2012




NIEUWSBRIEF SEPTEMBER 2012


Beste ouders,


Nieuwsbrief en blog…al bekend

Bij deze ontvangt u de eerste nieuwsbrief van het schooljaar 2012-2013 van “NTC Het Fort”. Het is daarmee ook de eerste nieuwsbrief van, zoals het er nu toch echt naar uitziet, het laatste schooljaar van de NTC ‘het Fort’. Ik ben, met het bestuur, blij dat we in ieder geval dit schooljaar nog kunnen ‘draaien’ zoals we gewend waren. Over de verdere ontwikkelingen zullen bestuur en ik u via de nieuwsbrief op de hoogte houden.
De nieuwsbrief wordt ook op het blog van de school geplaatst waar, indien beschikbaar, ook foto’s geplaatst worden. U ziet het blogadres in het briefhoofd boven deze nieuwsbrief.

De start van het schooljaar

Met het verschijnen van deze nieuwsbrief beginnen we aan de vierde week van het NTC schooljaar en het is allemaal al weer erg vertrouwd. We werken op woensdag met de kinderen uit het primair onderwijs: Zandile, Kayodee en Estella. Het is een leuke groep om mee te werken en een ieder werkt ijverig aan zijn eigen opdrachten en met elkaar hebben we tijd voor activiteiten in de kring, het luisteren naar en bespreken van verhalen, het zingen van liedjes, creatieve opdrachten en samen spelen. Op maandag komt Wouter, die we verwelkomden als nieuwe leerling in het VO. Ook met hem is het heel prettig werken.



Het bestuur is al bij elkaar geweest en de uitnodiging voor de ALV zult u binnenkort zien verschijnen…op een bijzondere locatie dit keer….
Ik zie het vervolg van dit schooljaar met plezier tegemoet.

ALV

De jaarlijkse Algemene Leden Vergadering wordt dit jaar op donderdag 27 september gehouden. De stukken voor de vergadering alsook de agenda krijgt u via de voorzitter.

Poya en andere vrije dagen

Het is het beleid van de NTC om elke tweede gemiste les ivm een vrije dag ten gevolge van een poyadag of andere ‘public Holiday’ te vervangen. Als er op de lesdag van het VO een poyadag valt zal ik meteen zien of we die dag kunnen verschuiven naar een andere dag in de week. Zoals ik het nu kan overzien is er slechts eenmaal dit schooljaar een vrije dag op een woensdag (1 mei).

Tot slot

Als u vragen of opmerkingen heeft, op deze nieuwsbrief of anderszins, dan hoor ik dat graag van u.
Bij goed NTC onderwijs is de communicatie met de ouders van uitermate groot belang. Met het kleine groepje van nu lijkt me dat een koud kunstje.
Ik sta open voor al uw vragen en opmerkingen en zal altijd proberen om tot een gezamenlijke oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Marijke Bregman





Geen opmerkingen: