De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

dinsdag 15 januari 2013


NIEUWSBRIEF JANUARI 2013

Beste ouders,
 
December
 
Omdat de juf halsoverkop naar Nederland moest vertrekken is de nieuwsbrief van december er bij ingeschoten. Gelukkig kwam Sinterklaas wel! We vierden al een beetje feest tijdens de voorbereidingsmiddag bij de juf thuis en het leukst was het weer toen Sint en zijn twee Pieten ook echt op bezoek kwamen in de tuin bij de ambassadeur. Veel dank gaat uit naar de ouders van de NTC en de medewerkers van de ambassade die in afwezigheid van de juf het feest lieten slagen.

Gelukkig Nieuwjaar

2013 is al weer ruim een week oud…. Mag het nog? Gezondheid, vriendschap en een goed schooljaar is wat ik u wens.
Ik hoop dat iedereen kan terugkijken op een prettige vakantie en weer is uitgerust om te beginnen aan de tweede helft van het lopende schooljaar. Op 17 januari wordt de eerste bestuursvergadering van dit jaar gehouden en zullen we praten over de afronding van de NTC in dit schooljaar en wat te doen daarna voor de leerlingen die dan nog in Sri Lanka zullen zijn. We houden u op de hoogte.

De CITO toetsen en rapportage

In het PO wordt het nieuwe jaar begonnen met de CITO toetsen voor begrijpend lezen, woordenschat en spelling. Deze en andere bevindingen komen terug in het eerste NTC rapport dat in de week van 21 januari mee naar huis gaat. In de week van 28 januari heeft u dan de gelegenheid daarover een gesprek te hebben. We zijn nu nog maar zo’n klein groepje en spreken elkaar zo regelmatig … tzt maken we een afspraak indien gewenst.


Dan nog  even verder vooruit kijken en inhaallessen

In de week van 28 januari is het ‘WEEK WITHOUT WALLS’  voor de Secondary leerlingen van de OSC. Zij zijn dan een week buiten school bezig met activiteiten in de community en/of sportieve activiteiten. Wouter heeft die week dus sowieso geen NTC les. Ook de PO kinderen hebben die week geen les omdat ik gevraagd ben als begeleiding mee te gaan met een van de groepen. Als tegenprestatie voor alle gastvrijheid die de OSC de NTC biedt leek me dat goed om te accepteren. De les in die week vervalt dus. De gemiste lessen door mijn plotselinge vertrek naar Nederland wil ik zeker wel inhalen met de leerlingen. Ik maak daarover aparte afspraken per gezin om te zien hoe dat het handigst in ieders agenda kan worden ingepast. Ik wil het graag ‘gewone’ lessen laten zijn waarin lezen en spelling centraal zullen staan. De lessen zullen dan steeds rond de anderhalf uur zijn. U hoort dus nog van me.
Later in februari of maart wil ik graag nog een zaterdag organiseren waarin het boek “Kikker en een heel bijzondere dag”  centraal zal staan en we zullen werken over feest en onze verjaardagen. Daarover informeer ik u later nog.

Een goede eerste schoolweek en daarna een mooie tweede helft van dit schooljaar gewenst.

Vriendelijke groet,

Marijke Bregman

Geen opmerkingen: