De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

maandag 1 februari 2010

Nieuwsbrief januari 2010

Beste ouders,

Gelukkig nieuw jaar
2010 is begonnen en dus begin ik met u allen een gezond en gelukkig nieuw jaar te wensen!
Ik hoop dat iedereen kan terugkijken op een prettige vakantie en weer is uitgerust om te beginnen aan de tweede helft van het schooljaar.
De overgang van het winterse Nederland naar de tropische warmte hier kon dit keer niet groter zijn! Met -7 en sneeuw vertrekken en aankomen in +30 met een vochtigheidsgraad van 86….dat is weer even andere koek.
Maar de airco en fan staat aan en we zijn weer klaar voor de eerste lessen op maandag.

Een korte nieuwsbrief, vrije dagen en CITO toetsen
Januari is een korte schoolmaand en deze nieuwsbrief kan navenant ook kort zijn.
Donderdag de 14e is al weer een vrije dag (Thai Pongal) en zo beginnen we met een korte week . Ook 29 januari (vrijdag en dus geen invloed op de NTC lessen) is een vrije dag (poya).
In de maanden januari en februari staan verschillende CITO toetsen op het programma (spelling en begrijpend lezen voor PO en de tweede Volgtoets voor VWO 4).
Op 2,3 en 4 februari wordt de CITO eindtoets voor groep 8 afgenomen in Nederland.
4 Februari is bij ons een vrije dag (National Day). Zodra ik de toets binnen heb zal ik de fam Kuiper en Dharmavasan (Arnold en Laxshmi) laten weten wanneer we de toets zullen afnemen. Dat neemt drie lange lesmiddagen in beslag!

Ouderavond VO op woensdag 13 januari as
De ouders van de leerlingen uit het VO (en groep 7,8 PO) kregen voor de Kerstvakantie al een uitnodiging voor een ouderavond over het Voortgezet onderwijs.
De avond wordt gehouden op WOENSDAG 13 JANUARI as. Aanvang 19.30 uur bij Anneke van der Burgh thuis.
Ik wil het die avond graag hebben over de lessen tot nu toe, de motivatie van de leerlingen, de verwachtingen van hen en van u en mijn ideeën over een mogelijk wat andere invulling van de lessen.
Ik hoop dat alle ouders (in ieder geval een per gezin) aanwezig kunnen zijn!

Tot slot, even vooruit kijken
In de week van 8 februari krijgen de leerlingen hun eerste NTC rapport mee naar huis en zullen er in de week van 15 februari rapportgesprekken gehouden worden.
12 februari staat nog een inhaalles gepland voor groep 7/8 en VO 4.
In de week vanaf 22 februari gaat het project SAMEN BETER LEZEN van start.
In de nieuwsbrief van februari zal ik u daarover nader informeren.
Misschien vast data om in de agenda te noteren?

Een goede eerste schoolweek in 2010 gewenst!

Vriendelijke groet,
Marijke Bregman

Geen opmerkingen: