De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

maandag 28 augustus 2006

Dit had ik graag willen zeggen...

Wat een pech met alle verkeersopstoppingen gisteren. Hierdoor werd de “borrel” ineens gesplitst over twee locaties. Gelukkig hadden op de residentie de “hapjes” toch nog gezelschap gevonden van wat “drankjes” en toverde gastvrouw Julie in Battaramulla nog wat “hapjes” bij de “drankjes”. Ik hoop in ieder geval dat iedereen toch een gezellige middag/avond heeft gehad.
Tijdens de eerste bestuursvergadering had het bestuur mij gevraagd of ik tijdens de borrel een woordje wilde zeggen. Hieronder de tekst, die ik gisteren graag met u had willen delen:


Beste ouders,

Wat leuk dat er vanavond zo veel mensen gekomen zijn. Het is voor leerkracht en kinderen altijd een extra stimulans als ouders ook bij de school betrokken zijn. Ik hoop u allen dus nog regelmatig in en om de school te zien.

Het was voor mij best spannend om na drie jaar in Laos te hebben gewerkt naar Sri Lanka te komen. In Laos kende ik de kinderen door en door en had met alle families een leuke band opgebouwd. Dan is het best een uitdaging om weer ergens anders opnieuw te beginnen. De nieuwe kinderen hebben vast een beetje hetzelfde gevoel gehad: hoe zal de school er uit zien? Wie zitten er allemaal bij mij in de klas? Zullen ze me wel aardig vinden?

Gelukkig kan ik na ongeveer twee weken zeggen dat het lokaal mooi ruim en licht is, er voldoende uitdagende leermaterialen zijn en er allemaal leuke en aardige kinderen in de klas zitten. Eerlijk waar, wat heeft u toch allemaal leuke kinderen. In iedere groep hangt een eigen sfeertje en wordt er tussen de grapjes door hard gewerkt (of was dat nu andersom?)

Tot nu toe is het allemaal nog erg gezellig en zonder problemen geweest. Ik hoop van harte dat dat zo zal blijven, maar mocht er een probleem (op leer- of gedragsgebied) met uw kind ontstaan, dan zal ik u dat meteen laten weten. Geen nieuws is in principe goed nieuws. Ik hoop dat u als ouder het mij ook laat weten als er iets is. Voor kleine mededelingen kunt u net voor of net na de les altijd even binnenlopen, voor andere dingen is het fijn om eerst even een afspraak te maken. Inmiddels heeft iedereen mijn telefoonnummers en mail-adres. Wacht ook niet te lang met het doorgeven van zaken, want als ik iets niet weet kan ik er ook niets aan doen.

Alle nieuwe ouders zal ik binnenkort uitnodigen voor een intake-gesprek. Tijdens zo’n gesprek kunt u aangeven wat uw verwachtingen en doelen bij de Nederlandse lessen zijn. Ook bekijken we wat er de afgelopen weken hier en de voorgaande jaren elders aan leerstof is behandeld. Van de voorgaande jaren heeft Marijke een uitgebreide administratie bijgehouden, maar mocht ik nog vragen over kinderen hebben, dan zal ik dat laten weten.

Ik hoop dat de eerste dagen de norm zullen zijn voor de rest van het schooljaar, want dan wordt het een leerzaam en gezellig jaar.

En dit had ik gisteren dus graag nog even willen zeggen...
Juf Linda

Geen opmerkingen: