De Nederlandse Taal en Cultuur School in Sri Lanka.

maandag 23 november 2009

22 november 20009

We ontvingen per e-mail een brief van Sinterklaas!
Ook lag er een spoor van pepernoten in de klas en een handje vol op de tafel van de juf. (lekker Piet, dank je!)
Zullen we de rest van het snoepgoed ook vinden?
We zijn al weer helemaal in de ban van de Sint.
Er wordt gezongen, getekend (er zijn al heel mooie boten te zien in de klas),we luisteren naar verhalen en er worden werkbladen in ons Sinterklaasboekje gemaakt.
Nu wordt het tijd om tussen onze herfstbladeren en mooie herfstgedichten wat Pieten te gaan knutselen.
Aan de slag!
" Hij komt, hij komt...."

Hieronder leest u de brief van Sint en ziet u nog wat foto's van onze herfstklas.

Schiedam, 20 november 2009


Beste juffrouw Marijke, lieve kinderen

Zoals jullie allemaal weten ben ik veilig in in Nederland, in Schiedam aangekomen met mijn stoomboot.
Het was een ruige vaart mag ik wel zeggen, maar we komen er nu een beetje van bij.
Natuurlijk is het meteen ook erg druk…. Pieten gaan de daken al op om schoentjes te vullen, hoewel ze natuurlijk niet elke dag overal kunnen komen.
Laat de kinderen vooral geduldig zijn en weet dat nooit iemand wordt overgeslagen, naar elk land heb ik in ieder geval een Piet vooruit gestuurd.
Ik heb in mijn agenda staan dat ik op zaterdag 5 december bij u in Colombo mag komen. Wederom op de residentie van Mevr. Cuelenaere, dat was vorig jaar ook erg fijn. Ik verheug me op het weerzien.
Ik herinner me ook nog wel dat het er erg warm kan zijn.
Misschien neem ik maar weer mijn korte mantel mee.
Wellicht blijf ik er ook even een paar dagen langer, ik heb begrepen dat er prachtige stranden zijn en koele theeplantages. Ik wil die wel eens zien.
Kan de ambassadeur me misschien wat goede tips geven om ergens fijn te verblijven?

Ik weet niet of de zak met lekkers die ik via een van mijn knechtjes vast vooruit heb gestuurd al goed bij jullie op de NTC school “het Fort” (mooie stevige naam hoor) is aangekomen.
Ik hoop het voor jullie, heb er dan samen maar vast wat snoepplezier mee.
Maar pas op dat je niet te veel achter elkaar snoept…dat is niet echt goed voor je tanden en je kunt er nog buikpijn van krijgen ook.
Ik zal jullie maar niet vertellen wat er eens met Piet Pedro gebeurde, die er slecht van af kon blijven…..

Wel lieve kinderen en beste juffrouw Marijke (wat leuk om u weer opnieuw in Sri Lanka te ontmoeten, dat was vorig jaar wel even wat anders in die sneeuw in Rusland..weet u nog?), maak er vast iets gezelligs van op school. Organiseert u weer zo’n gezellige middag voor de kinderen, juffrouw. Daar bent u best goed in heb ik begrepen.

Nu ga ik weer snel verder met alle andere post.
Ik ben wel erg blij met de e-mail tegenwoordig, dat scheelt een hoop in tijd.
En over post gesproken…maken jullie dit keer je verlanglijstje op rijm? De rijm Piet zal er blij mee zijn.

Dag allemaal, tot zaterdag 5 december en blijf vooral lief voor je vader, moeder, broertjes en zusjes en bovenal voor de juf natuurlijk.

Sint Nicolaas


Geen opmerkingen: